Redaktör, vår webbplats

Redaktör, vår webbplats


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Vår webbplats är Storbritanniens största varumärke för digital historia över Video on Demand, podcaster, sociala medier och webben. Dess webbplats, vår webbplats, tar emot 1m sessioner i månaden globalt.

Vår webbplats är en del av Little Dot Studios, ett av världens snabbast växande nästa generations medieföretag. Little Dot Studios digitala varumärken Timeline och Absolute History genererar redan mer än 1m unika videovisningar om dagen, med tidslinje som samlar 2m prenumeranter enbart på YouTube.

Vi söker en redaktör för att övervaka vår webbplats redaktionella produktion och tillväxt. Detta är en mångsidig högre roll, där redaktören hanterar sektionsförfattare och redaktörer inom historisk redaktion, spel och resor, samt säkerställer marknadsföring av andra produkter från vår webbplats inom artiklar, sociala medier och e -post.

  • Baserat i: Shoreditch, London (inklusive flexibla arbetsarrangemang)
  • Rapporter till: General Manager, vår webbplats
  • Kontraktstyp: Personal, heltid
  • Lön: Baserat på erfarenhet

Huvudansvar

  • Hantera teamet och redaktionell produktion för vår webbplats genom historia, resor och spel
  • Bidra till en övergripande varumärkes ton och upprätthålla detta i redaktionella och sociala medier
  • Övervaka innehållsproduktion för Our Site Shop inklusive fotografering och produktbeskrivningar
  • Hantera nyhetsbrevsproduktion och (med marknadsföring) övervaka schema och copywriting för e -postmarknadsföring och sociala medier
  • Möt publikmålen för vår webbplats, e -postabonnemang och sociala medier som fastställts av ledningsgruppen
  • Hantera frilans- och produktionsbudget för skriftlig redaktion och bilder
  • Var vår webbplats intressent i andra publiceringsmöjligheter, till exempel böcker

Obligatoriska attribut

  • Långsiktig erfarenhet av en webbplats där en stor konsument står inför
  • Erfaren chef som kan arbeta på eget initiativ
  • Expert för digital publicering - lika bekväm redigering av digitala medier som det skrivna ordet
  • Stark förståelse för digitala publiceringstrender på webbplatser och sociala medier
  • Kunskapsrik om SEO och kan basera praktiska beslut på analys
  • Expertkunskaper om WordPress eller liknande innehållshanteringssystem
  • Praktisk kunskap om informationsarkitektur och användarupplevelse
  • Erfarenhet av att hantera ett nätverk av författare och redaktörer
  • Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikation
  • Entreprenörskap - förmåga att se möjligheter och genomföra för att snabbt ta fördel

Önskvärd erfarenhet

  • Förståelse för arv och relaterade utbildningssektorer
  • Utvecklingsteam / byråinformation för nya produktfunktioner
  • Även om vi kommer att granska ansökningar från olika sektorer, är en humanistisk examen eller yrkesbakgrund, särskilt i historia, en fördel med tanke på ämnet

Hur man ansöker

Var god skicka
PDF CV
Inkludera din tillgänglighet/uppsägningstid om tillämpligt

Skicka till [email protected] med "History Editor" i ämnesraden.

Tar inte emot bidrag från sökföretag eller rekryterare.
www.littledotstudios.com/RecruitmentPrivacyNotice

Vi beklagar att vi tyvärr inte kommer att kunna ge feedback på misslyckade applikationer.

Vi är fast beslutna att bygga upp en mångsidig och inkluderande arbetskraft på alla nivåer i Little Dot Studios och att vara en affärs- och arbetsmiljö som uppmuntrar och värdesätter alla röster. Vår personal är grunden för Little Dot, och vi är fast beslutna att se till att alla anställda, och särskilt de från underrepresenterade grupper, upplever Little Dot som en inkluderande arbetsplats. Little Dot Studios som aktivt vill uppmuntra kandidater från alla bakgrunder och demografi att söka.


BBC Nyheter

BBC Nyheter är en operativ affärsavdelning [1] i British Broadcasting Corporation (BBC) som ansvarar för insamling och sändning av nyheter och aktuella frågor. Avdelningen är världens största sändningsnyhetsorganisation och genererar cirka 120 timmars radio- och tv -produktion varje dag, samt online -nyhetsbevakning. [2] [3] Tjänsten har 50 utländska nyhetsbyråer med mer än 250 korrespondenter runt om i världen. [4] Fran Unsworth har varit chef för nyheter och aktuella frågor sedan januari 2018. [5] [6]

Institutionens årliga budget överstiger 350 miljoner pund, den har 3 500 anställda, varav 2 000 är journalister. [2] BBC News inhemska, globala och online -nyhetsavdelningar är inrymda i den största live -redaktionen i Europa, i Broadcasting House i centrala London. Parlamentarisk täckning produceras och sänds från studior i London. Genom BBC English Regions har BBC också regionala centra i England och nationella nyhetscentra i Nordirland, Skottland och Wales. Alla nationer och engelska regioner producerar sina egna lokala nyhetsprogram och andra aktualitets- och sportprogram.

År 2017 förbjöds BBC India under en period av 5 år att täcka alla nationalparker och helgedomar i Indien. [7] Efter indragningen av CGTN: s brittiska sändningslicens den 4 februari 2021 av Ofcom, [8] förbjöd Kina BBC News att sändas i Kina. [9]

BBC är ett kvasi-autonomt företag som godkänts av kunglig stadga, vilket gör det operativt oberoende av regeringen, som inte har någon befogenhet att utse eller avskeda dess generaldirektör och kräver att det rapporterar opartiskt. Men som med alla större medier har den anklagats för politisk partiskhet från hela det politiska spektrumet, både inom Storbritannien och utomlands.


22 Historiska tidskrifter som betalar författare

Historiska tidskrifter tilltalar en nischmarknad helt enkelt för att allmänheten är det inte alla sugna på historiska nyheter och händelser. Medan detta faktum verkar för att göra denna typ av publikation svårare att bryta sig in i är motsatsen fallet. Med ett begränsat antal historieförfattare som kämpar om frilanspositioner på den här arenan, gör detta din uppgift mycket enklare om du är en ny historieförfattare som letar efter skrivarbete.

Här är tjugotvå historietidningar för dig att läsa och lägga fram.

Notera: Du kan ännu fler tidningar som betalar författare — i över 20 nischer — här.

Betala: 10 cent

Renaissance Magazine täcker en mängd olika ämnen relaterade till renässansen, sena ‘Mellomperioder ’ och historia artiklar. De uppmanar frilansare att skicka in artiklar som inte är mer än 2000 ord långa och betalar 10 cent per publicerat ord. Författare kan förvänta sig betalning cirka 3 veckor efter publiceringen.

Observera att denna publikation accepterar oönskat material, men fråga först för att se till att ditt valda ämne inte redan har tilldelats.

Betala: Ospecificerad

American Spirit Magazine fokuserar på tidig amerikansk historia, släktforskning, historiskt bevarande, kvinnors historia och medborgarutbildning. De gillar att blivande frilansare presenterar berättelseidéer och längden på den föreslagna artikeln för redaktören. Betalning kommer att diskuteras vid pitching.

Denna publikation föredrar författare att skicka in några av sina tidigare publicerade verk när de frågar dem.

Betala: Ospecificerad

Archaeology Magazine är dedikerat till att publicera berättelser om det mänskliga förflutna från alla hörn av världen. Det ger också inblick i början och slutet av kulturer. Denna publikation uppmuntrar författare att lägga fram sina artikelidéer för redaktören via e -post, och betalning kommer att diskuteras.

Archaeology Magazine förväntar sig att deras frilansare ska ha betydande kunskaper om deras valda ämne, så lyft fram din kvalifikation (för att skriva ditt stycke) när du frågar.

Betala: Ospecificerad

Canada History publicerar artiklar som belyser de olika upplevelserna och komplexa karaktärerna som genom tiden har format Kanada. De uppmuntrar frilansare att skicka in artiklar mellan 600 och 3000 ord i längd.

Betalning diskuteras vid uppsättning av tidningen och görs vid publicering. Denna tidning har starka, direkta riktlinjer på deras sida, så läs allt detta innan du bestämmer om ditt arbete passar deras beskrivning eller inte.

Early American Life täcker allt som rör historia, arkitektur, antikviteter, ateljéhantverk och resor. Deras uppmaning att lämna in är för artiklar mellan 700 och 2500 ord långa. De betalar $ 500 för funktioner av nya författare. Duktiga och erfarna författare kan tjäna mer.

Betalning sker vid publicering, och fotografier är också välkomna.

Betala: Ospecificerad

Good Old Days är tillägnad att publicera verkliga berättelser om människor som levde och växte upp mellan åren 1935-1960. De föredrar artiklar mellan 300 och 1000 ord. Good Old Days förväntar sig att du kommer med dina idéer via e -post eller post, och betalning förhandlas fram vid inlämning.

Denna publikation har specifika ämnen reserverade för frilansare, så bekanta dig med deras webbplats och riktlinjer innan du skriver.

Betala: 8 cent per ord

History Magazine täcker ett brett spektrum av ämnen som rör specifikt fenomen, händelser, strider, krig och biografier. De förväntar sig att artiklarna ska vara mellan 400 och 2500 ord långa. De betalar 8 cent per publicerat ord och betalningen görs 60 dagar efter att numret har publicerats.

Denna publikation uppmuntrar potentiella frilansare att fråga dem innan de skriver något.

Range Magazine är en allmänt läst och respekterad publikation som täcker frågor som är kända för att hota västvärlden. De gillar att artiklarna är mellan 500 och 2000 ord långa. De betalar upp till $ 400 per artikel – vid publicering.

The Range Magazine kräver att författare skickar in foton med sina kopior, så var medveten om detta. Mer information om denna aspekt finns på deras webbplats.

Betala: 25 cent per ord

True West fokuserar på att fånga historien om den amerikanska gränsen, genom litterär facklitteratur. Deras uppmaning att lämna in artiklar är mellan 450 och 1500 ord långa. Denna publikation förväntar sig att författare kommer med sina idéer via e -post eller telefon. De betalar 25 cent per ord – vid publicering.

Observera att denna tidning använder ett specifikt sätt att skicka in artiklar och frågor. Kolla in deras webbplats för en detaljerad beskrivning.

Western Pennsylvania History är en väl respekterad publikation som fokuserar på den ursprungliga analysen av aktuella och historiska händelser. De föredrar att artiklarna är mellan 3 000 och 4 000 ord långa.

Western Pennsylvania History Magazine inbjuder författare att presentera sina idéer via e -post. De betalar en fast avgift på $ 250 – vid publicering.

Betala: Ospecificerad

History Today Magazine täcker ett brett spektrum av ämnen relaterade till historia. De gillar att varje del erbjuder en auktoritativ och engagerande syn på ett historiskt ämne. Artiklarna förväntas vara mellan 600 och 2200 ord långa.

Betalning förhandlas fram vid uppsättning av tidningen. Denna publikation innehåller tre typer av artiklar, så kolla in deras webbplats för att se vilken du vill arbeta med.

Michigan History är en långvarig publikation som marknadsförs för läsare som älskar att läsa om Michigan färgstarka förflutna. De uppmanar potentiella frilansare att skicka in manuskript eller artiklar, som inte är mer än 2500 ord långa.

Artikelidéer ska skickas via e -post. De betalar mellan $ 150 och $ 400 per artikel – vid publicering.

Betala: Ospecificerad

World War II Magazine publicerar material relaterat till andra världskriget. De täcker också artiklar om det amerikanska inbördeskriget, amerikansk historia och mer. Det finns inget specifikt antal ord, men frilansare uppmanas att lägga fram sina idéer via e -post för att få en beställningsartikel.

Betalning ska förhandlas fram vid tidningen. Observera att det mesta av denna publikation ’s arbete omfattas av personalförfattare, så gör en grundlig undersökning innan du frågar.

Naval History Magazine är en mycket läst publikation, dedikerad till Naval History i USA, allt från strider till evenemang. De förväntar sig att artiklarna inte ska vara längre än 3 000 ord, och som att potentiella författare kommer med sina idéer via e -post.

Naval History betalar upp till $ 150 per 1000 ord och#8211 vid publicering. Det finns strikta kvalificeringar på deras webbplats, riktade till potentiella frilansare, så studera dessa noga innan du skriver något.

Wartime Magazine är en australisk historiemagasin med fokus på den australiensiska krigsupplevelsen. Det finns ingen specifik ordräkning för artiklar, men de gillar att författare pitchar eller skickar sina idéer till redaktören för att få en beställningsartikel.

Denna publikation betalar $ 300 per 1000 ord, och betalning sker vid publicering.

Pennsylvania Heritage Magazine är dedikerat till att belysa den rika kulturen och arvet från delstaten Pennsylvania. Artiklarna bör vara högst 3500 ord långa och de förväntar sig att du skickar dina idéer och artiklar till redaktören.

En betalning på mellan $ 250 och $ 500 görs vid publicering. Pennsylvania Heritage har en särskild röst, så frilansare bör göra sig bekanta med detta innan de skriver sitt stycke.

Betala: 40 cent per ord

New Mexico Magazine strävar efter att skapa medvetenhet om statens multikulturella arv, klimat och miljöunikitet, för sina besökare. Det finns ingen specifik ordräkning, men författare uppmuntras att presentera sina idéer och synopsis för tidningen.

Betalning förhandlas fram vid inlämning och görs vid accept. Det finns täta och detaljerade riktlinjer på webbplatsen, så läs dessa innan du lägger upp den här tidningen.

Betala: Ospecificerad

Traces Magazine är en mycket läst publikation som täcker artiklar relaterade till biografier, invandring, familj och kulturarv – inklusive Indiana-historia. De uppmanar potentiella frilansare att skicka in artiklar mellan 600 och 4000 ord i längd.

Idéer bör skickas via e -post. Betalning förhandlas fram och görs vid publicering.

Betala: Ospecificerad

Gateway Magazine är en utbredd publikation som ägnas åt St. Louis ’ och Missouri kulturella, historiska, sociala och politiska frågor. De förväntar sig att uppsatser inte ska vara mer än 2500 ord långa.

Kom gärna med dina idéer via e -post. Betalning förhandlas fram. Deras preferenser för bidrag lämnas på deras webbplats, så ta en titt.

Betala: 10 cent per ord

Country Connection fokuserar på innehåll om Ontarios historia, natur, miljö, arv, resor och konst. De gillar att få artiklar mellan 1000 och 1500 ord i längd.

Lägg först dina idéer till tidningen innan du skriver. De betalar 10 cent per ord inom 90 dagar efter publiceringen, men var medveten om att ämnen och teman för framtida frågor anges på deras webbplats. Det betyder att författare måste planera sina artiklar långt i förväg.

Sojourns Magazine är en mycket läst och omfattande spridning, dedikerad till att visa natur- och kulturhistorien i spektakulära landområden i Colorado. De föredrar framtida frilansare att först lägga fram sina idéer för tidningen och få i uppdrag för en bit. De betalar mellan $ 500 och $ 1200 per artikel.

Tänk på att de har omfattande riktlinjer för inlämning på sin webbplats, så gör dig bekant med detta innan du frågar. Fotografier och konstverk är också välkomna.

Betala: Ospecificerad

Our State Magazine är en långvarig publikation som publicerar information om historia, platser, kultur och befolkningen i North Carolina. Deras uppmaning till bidrag är för artiklar i genomsnitt 1500 ord i längd. Författare uppmanas att presentera sina idéer för tidningen innan de skriver.


Hur vi testar och betygsätter produkter

Toms maskinvara är känd för sina riktmärketester. Vi utsätter varje produkt vi granskar för en noggrann uppsättning kvantifierbara tester baserade på en kombination av hemodlade, Toms maskinvaror som endast riktmärken och branschstandardnormer där så är tillämpligt.

Från och med maj 2018 är alla nya produktrecensioner betygsatta på en skala från 1 till 5, varav 5 är de bästa. Varje produkt kan också få ett Editor's Choice -märke, vilket betecknar det som det bästa inom sin nisch. Betygen betyder följande:

5 = Praktiskt taget perfekt
4.5= Överlägsen
4 = Helt värt det
3.5 = Mycket bra
3 = Värt att överväga
2.5= Meh
2= Inte värt pengarna
1.5= Köp för en fiende
1= Misslyckas fruktansvärt
0.5= Skrämmande dåligt


Vår historia

Efter att ha tillbringat Labor Day -helgen hemma med att skriva kod på sin persondator, lanserar eBay -grundaren Pierre Omidyar AuctionWeb, en sajt "dedikerad till att sammanföra köpare och säljare på en ärlig och öppen marknadsplats."

Pierre 's första försäljning

Kanadensaren Mark Fraser köpte det första objektet som eBay -grundaren Pierre Omidyar listade på webbplatsen 1995 - en trasig laserpekare.

Pez Dispenser Myth

En historia sprids om att Pierre skapade eBay för att hjälpa sin fru att samla Pez -godisdispenser. Senare avslöjades att historien var en påhittad.

Vår första medarbetare

Pierre anställer medarbetare #1, Chris Agarpao, för att hjälpa till att samordna det snabbt växande företagets onlineverksamhet. Över tjugo år senare är Chris fortfarande en eBay -anställd.

7,2 miljoner dollar sålda varor

Det totala värdet av varor som säljs på AuctionWeb når 7,2 miljoner dollar.

Fotokälla: Celebrity Net Worth

Vår första president

Pierre slutar sitt jobb för att ägna sig heltid åt sin innovativa auktionswebbplats och tar med sig Jeff Skoll som president.

Oktober

Vårt första kontor

Pierre och Jeff hyr en liten svit (#250) på 1025 Hamilton Avenue i San Jose, CA, i det som nu kallas Building 6 (Music) på det nuvarande eBay -campus.

Beanie Babies Craze

Beanie Babies, Ty Warners serie med gosedjur, tar världen med storm. 500 miljoner dollar säljs enbart på eBay, vilket motsvarar mer än 6% av vår totala volym.

KVARTAL 2

Säljarfeedback introducerad

Vi introducerar Feedback Forum, så att våra medlemmar kan betygsätta sina transaktioner och skapa en virtuell gemenskap av öppenhet och förtroende.

Miljonte objekt säljs

Vi säljer vår miljonte artikel! En Big Bird jack-in-the-box leksak från PBS Sesam Street.

September

EBay är född

AuctionWeb har officiellt bytt namn till eBay.

Februari

Fotokälla: Christophe Langlois

Meg Whitman går med på eBay

Företagsledaren Meg Whitman tillträder som VD och koncernchef.

Min eBay

Lanseringen av "My eBay" anpassar eBay -upplevelsen.

Fotokälla: Cincinnati Enquirer

En av de första förvärven

Vi gör ett tidigt förvärv och lägger till Jump Inc. och dess person-till-person online-handelsplats, Up4Sale.

September

EBay går offentligt

Efter ett framgångsrikt börsintroduktion (IPO) i september noterar vi aktier på NASDAQ under symbolen EBAY. Förväntas handla för $ 18, våra aktier krossar förväntningarna och når $ 53,50 på bara en dag.

December

EBay Foundation grundades

EBay Foundation blir den första företagsstiftelsen som förses med lager före börsintroduktion. Sedan dess har det gett över 30 miljoner dollar till ideella organisationer över hela världen.

Webbplatsavbrott och lärdomar

Den 10 juni 1999 går webbplatsen ner. Mitt i natten samlar VD Meg Whitman mer än 50 ingenjörer från eBay och SunMicrosystems för att åtgärda problemet. Mindre än 20 timmar senare sedan avbrottet började, är eBay tillbaka och öppet för företag.

Global expansion

Vi lanserar webbplatser i Tyskland, Australien och Storbritannien. Från och med idag finns eBay tillgängligt i 180 länder.

Januari

EBay Office expanderar

Vi fortsätter att växa i USA och runt om i världen! I San Jose flyttar företaget in i ytterligare byggnader vid vårt nuvarande huvudkontor, då känt som eBay Park.

April

Vi presenterar eBay Motors

Vi lanserar eBay Motors, bilmarknaden online. 2006 sålde eBay Motors sitt 2 miljoner: e personbil.

Fotokälla: Jim “Griff” Griffith

Öppnar eBay University

Vi håller vår första eBay University -kurs och lär användare hur man blir mästersäljare. Formatet visar sig vara en enorm framgång, och eBay University -klasser fortsätter att erbjudas runt om i världen idag.

Half.com ansluter sig till eBay

Vi meddelar att vi kommer att köpa Half.com, vilket gör det enklare än någonsin att sälja dina filmer, musik, böcker och spel online.

November

Fotokälla: The Guardian

Vi presenterar "Köp det nu"

Vi introducerar en ny fastprisfunktion, "Köp den nu", som tillåter användare att köpa en vara direkt till ett fast pris.

EBay API

Vårt första Application Programming Interface (API) går live. Nu kan utvecklare över hela världen utnyttja eBay: s kraft genom att bygga egna anpassade gränssnitt med unik funktionalitet.

KVARTAL 2

Auktionera mycket gamla Levi’s

Det äldsta kända paret Levi säljer på eBay för mer än 46 000 dollar till Levi Strauss & amp Co., vilket gör modehistoria.

Vi presenterar eBay -butiker

eBay Stores, en ny butikskatalog på nätet, lanseras som ett sätt för människor att ha sina egna skräddarsydda onlineföretag för bara några dollar i månaden.

KVARTAL 3

En jet säljer för miljoner

En Gulfstream -jet säljer för 4,9 miljoner dollar och sätter nytt prisrekord för eBay.

September

Auktion för Amerika

Vi presenterar Auktion för Amerika, vilket gör att mer än 100 000 användare kan samla in över 10 miljoner dollar för offren den 11 september och deras familjer. Hittills har vårt Giving Works -program stött över 30 000 välgörenhetsorganisationer.

Fotokälla: SF Gate. Foto: Susan Goldman, Bloomberg News.

Första eBay Live! Konferens

Anaheim, Kalifornien är värd för det första eBay Live! Konferens som samlar säljare, köpare, journalister, utvecklare och alla som älskar eBay för actionfyllda dagar med lärande och nätverk.

EBay förvärvar PayPal

Vi köper PayPal, förenar webbens största marknadsplats och ett innovativt system för säker och problemfri betalning. Att vara en del av eBay Inc. i mer än ett decennium möjliggjorde PayPals starka tillväxt och globala ledarskap inom digitala betalningar. Tillsammans gynnar PayPal och eBay: s starka synergier båda företagen i åratal. PayPal splittras 13 år senare till ett oberoende företag i juli 2015.


Innehåll

Grundande och journalistiska rötter Redigera

Nationen grundades i juli 1865 på 130 Nassau Street ("Newspaper Row") på Manhattan. Dess grundande sammanföll med nedläggningen av den abolitionistiska tidningen Befriaren, också 1865, efter att slaveriet avskaffades genom det trettonde ändringsförslaget till USA: s konstitution, ville en grupp abolitionister, ledd av arkitekten Frederick Law Olmsted, grunda en ny politisk veckotidning. Edwin Lawrence Godkin, som hade funderat på att starta en sådan tidning ett tag, höll med och blev den första redaktören för Nationen. [7] Wendell Phillips Garrison, son till Befriaren 's redaktör/utgivare William Lloyd Garrison, var litterär redaktör från 1865 till 1906.

Dess grundläggande utgivare var Joseph H. Richards redaktören var Godkin, en immigrant från Irland som tidigare arbetat som korrespondent i London Dagliga nyheter och The New York Times. [8] [9] Godkin försökte fastställa vad en sympatisk kommentator senare karakteriserade som "ett åsiktsorgan som kännetecknas i sitt yttrande av bredd och överläggning, ett organ som bör identifiera sig med orsaker, och som bör ge sitt stöd till parter främst som representativ för dessa orsaker. " [10]

I sitt "grundprospekt" skrev tidningen att publikationen skulle ha "sju huvudobjekt" med det första som "diskussion av dagens ämnen, och framför allt om juridiska, ekonomiska och konstitutionella frågor, med större noggrannhet och måttlighet än vad som nu finns i dagspressen. " [11] Nationen lovade att "inte vara organ för något parti, en sekt eller en kropp" utan snarare att "göra ett allvarligt försök att föra diskussioner om politiska och sociala frågor till en riktigt kritisk anda, och att föra krig mot våldets överdrifter, överdrift och oriktig framställning genom vilket så mycket av dagens politiska författning är förfärligt. " [11]

Under det första utgivningsåret var en av tidningens vanliga inslag Söder som det är, sändningar från en rundtur i den krigshärjade regionen av John Richard Dennett, en nyutexamen från Harvard och en veteran från Port Royal Experiment. Dennett intervjuade konfedererade veteraner, frigivna slavar, agenter från Freedmen's Bureau och vanliga människor som han mötte vid vägkanten. Artiklarna, sedan de samlats som en bok, har hyllats av The New York Times som "exempel på mästerlig journalistik". [ citat behövs ]

Bland orsakerna som publiceringen stödde under dess tidigaste dagar var reformen av tjänstemännen - att flytta grunden för statens anställning från ett politiskt skyddssystem till en professionell byråkrati baserad på meritokrati. [10] Nationen var också upptagen med återupprättandet av en sund nationell valuta under åren efter det amerikanska inbördeskriget och hävdade att en stabil valuta var nödvändig för att återställa nationens ekonomiska stabilitet. [12] Nära relaterat till detta var publikationens förespråkande för att undanröja skyddstullar till förmån för lägre priser på konsumtionsvaror i samband med ett frihandelssystem. [13]

Tidningen skulle stanna på Newspaper Row i 90 år.

Från 1880 -talets litterära tillägg till 1930 -talets New Deal booster Edit

År 1881 förvärvade tidningen-järnvägsbaron Henry Villard Nationen och konverterade det till ett veckovis litterärt tillägg för sin dagstidning New York Evening Post. Magasinets kontor flyttades till Kvällspost huvudkontor på 210 Broadway. De New York Evening Post skulle senare förvandlas till en tabloid, New York Post, en vänsterlutad eftermiddagstablad, under ägaren Dorothy Schiff från 1939 till 1976. Sedan dess har det varit en konservativ tabloid som ägs av Rupert Murdoch, medan Nationen blev känd för sin vänsterideologi. [14]

År 1900 ärvde Henry Villards son, Oswald Garrison Villard, tidningen och Kvällspost, och sålde av den senare 1918. Därefter gjorde han om Nationen in i en aktualitetspublikation och gav den en antiklassisk liberal orientering. Oswald Villard välkomnade New Deal och stödde nationaliseringen av industrier - och därmed vända innebörden av "liberalism" som grundarna till Nationen skulle ha förstått termen, från en tro på en mindre och mer begränsad regering till en tro på en större och mindre begränsad regering. [15] [16] Villard sålde tidningen 1935. Maurice Wertheim, den nya ägaren, sålde den 1937 till Freda Kirchwey, som fungerade som redaktör 1933 till 1955.

Nästan varje redaktör av Nationen från Villards tid till 1970 -talet sågs efter "subversiva" aktiviteter och band. [17] När Albert Jay Nock, inte långt därefter, publicerade en krönika där han kritiserade Samuel Gompers och fackföreningar för att vara medskyldiga till krigsmaskinen under första världskriget, Nationen avstängdes kort från den amerikanska posten. [18]

Under 1930 -talet, Nationen visade entusiastiskt stöd för Franklin D. Roosevelt och New Deal. [9]

Andra världskriget och tidigt kalla kriget Redigera

Tidningens ekonomiska problem i början av 1940 -talet fick Kirchwey att sälja sitt individuella ägande av tidningen 1943, vilket skapade en ideell organisation, Nation Associates, av de pengar som genererades från en rekryteringsinsats av sponsorer. Denna organisation var också ansvarig för akademiska frågor, inklusive att bedriva forskning och organisera konferenser, som hade varit en del av tidningens tidiga historia. Nation Associates blev ansvarig för drift och publicering av tidningen ideellt, med Kirchwey som både president för Nation Associates och redaktör för Nationen. [19]

Innan attacken mot Pearl Harbor, Nationen upprepade gånger uppmanade USA att gå in i andra världskriget för att motstå fascism, och efter att USA gick in i kriget stödde publikationen den amerikanska krigsinsatsen. [20] Det stödde också användningen av atombomben på Hiroshima. [20]

Under slutet av 1940 -talet och igen i början av 1950 -talet diskuterades en sammanslagning av Kirchwey (senare Carey McWilliams) och Nya republiken är Michael Straight. De två tidningarna var mycket lika vid den tiden - båda var kvar från mitten, Nationen längre till vänster än TNR båda hade cirkulationer runt 100 000, dock TNR var något högre och båda förlorade pengar. Man trodde att de två tidningarna kunde förena och skapa den mäktigaste åsiktstidningen. Den nya publikationen skulle ha kallats Nationen och nya republiken. Kirchwey var den mest tveksamma, och båda försöken att slå samman misslyckades. De två tidningarna skulle senare ta mycket olika vägar: Nationen uppnått en högre cirkulation, och Nya republiken flyttade mer åt höger. [21]

På 1950 -talet, Nationen attackerades som "pro-kommunist" på grund av dess förespråkande av avspänning med Sovjetunionen, [22] och dess kritik mot McCarthyism. [9] En av tidningens författare, Louis Fischer, avgick efteråt från tidningen och påstod Nationen Den utländska täckningen var för sovjetisk. [22] Trots detta påpekade Diana Trilling att Kirchwey tillät antisovjetiska författare, som hon själv, att bidra med materialkritiskt mot Ryssland till tidningens konstavdelning. [23]

Under McCarthyism (den andra röda skräcken), Nationen förbjöds från flera skolbibliotek i New York City och Newark, [24] och en bibliotekare i Bartlesville, Oklahoma, Ruth Brown, fick sparken från sitt jobb 1950, efter att en medborgarkommitté klagade över att hon hade gett hyllutrymme till Nationen. [24]

År 1955 ersatte George C. Kirstein Kirchway som tidningsägare. [25] James J. Storrow Jr. köpte tidningen av Kirstein 1965. [26]

Under 1950 -talet tjänstgjorde Paul Blanshard, en tidigare associerad redaktör Nationen s särskilda korrespondent i Uzbekistan. Hans mest kända författarskap var en serie artiklar som angrep den katolska kyrkan i Amerika som en farlig, mäktig och odemokratisk institution.

1970 -talet till 2020 Redigera

I juni 1979, Nationen utgivare Hamilton Fish och dåvarande redaktören Victor Navasky flyttade veckotidningen till 72 Fifth Avenue, på Manhattan. I juni 1998 fick tidskriften flytta för att ge plats för bostadsrättsutveckling. Kontoren för Nationen är nu på 33 Irving Place, i Manhattans Gramercy -kvarter.

1977 köpte en grupp organiserad av Hamilton Fish V tidningen av familjen Storrow. [27] 1985 sålde han den till Arthur L. Carter, som hade tjänat en förmögenhet som grundare till Carter, Berlind, Potoma & amp Weill.

1991, Nationen stämde försvarsdepartementet för att begränsa yttrandefriheten genom att begränsa Gulfkrigets täckning till presspooler. Emellertid hittades frågan mycket Nation Magazine v. Förenta staternas försvarsdepartement, eftersom kriget tog slut innan ärendet hördes.

1995 köpte Victor Navasky tidningen och 1996 blev han utgivare. 1995 efterträdde Katrina vanden Heuvel Navasky som redaktör för Nationen, [28] och 2005, som utgivare.

2015, Nationen firade sitt 150-årsjubileum med en dokumentärfilm av Oscar-vinnande regissören Barbara Kopple, ett 268-sidigt specialnummer [29] med konstverk och skrift från arkiven och nya uppsatser av frekventa bidragsgivare som Eric Foner, Noam Chomsky, EL Doctorow , Toni Morrison, Rebecca Solnit och Vivian Gornick en bokslängd om tidningen av DD Guttenplan (som The Times Literary Supplement kallas "en tillgiven och festlig affär") händelser över hela landet och en relanserad webbplats. I en hyllning till Nationen, publicerad i jubileumsnumret, sa president Barack Obama:

I en tid med omedelbara nyhetscykler med 140 tecken och reflexiv tåning av festlinjen är det otroligt att tänka på den 150-åriga historien om Nationen. Det är mer än en tidning-det är en degel av idéer som skapats under frigörelsens tid, dämpad genom depression och krig och medborgerliga rättigheter, och finslipad lika skarp och relevant som någonsin i en tid av hisnande tekniska och ekonomiska förändringar. Genom allt, Nationen har uppvisat den stora amerikanska traditionen att utvidga våra moraliska fantasi, väcka kraftiga meningsskiljaktigheter och helt enkelt ta sig tid att tänka igenom vårt lands utmaningar på nytt. Om jag håller med om allt som skrivs i ett visst nummer av tidningen, skulle det bara betyda att du inte gör dina jobb. Men oavsett om det är ditt engagemang för ett rättvist skott för arbetande amerikaner eller jämlikhet för alla amerikaner, det är glädjande att veta att en amerikansk institution som ägnar sig åt provocerande, motiverad debatt och reflektion i strävan efter dessa ideal kan fortsätta att frodas.

Den 14 januari 2016, Nationen godkände Vermont -senatorn Bernie Sanders som president. I sitt resonemang, redaktörerna för Nationen bekräftade att "Bernie Sanders och hans anhängare böjer historiens båge mot rättvisa. Deras är en uppror, en möjlighet och en dröm som vi stolt stöder." [30]

Den 15 juni 2019 avgick Heuvel när redaktör D. D. Guttenplan, chefredaktören, tog hennes plats. [31]

Den 2 mars 2020, Nationen godkände återigen Vermont -senatorn Bernie Sanders som president. I sitt resonemang, redaktörerna för Nationen sa: "När vi befinner oss på ett gångjärn av historien - en generation som kallas till uppgiften att lösa vår demokrati och återställa vår republik - behöver ingen någonsin undra vad Bernie Sanders står för." [32]

Utskriftsannonserna minskade med 5% från 2009 till 2010, medan digital annonsering ökade med 32,8% från 2009 till 2010. [33] Annonsering står för 10% av de totala intäkterna för tidningen, medan upplagan uppgår till 60%. [6] Nationen har förlorat pengar på alla utom tre eller fyra års drift och upprätthålls delvis av en grupp med mer än 30 000 givare som kallas Nation Associates, som donerar pengar till tidningen utöver sina årliga prenumerationsavgifter. Detta program står för 30% av de totala intäkterna för tidningen. En årlig kryssning genererar också 200 000 dollar för tidningen. [6] Sedan slutet av 2012 har programmet Nation Associates kallats Nation Builders. [34]

Sedan dess skapades, Nationen har publicerat betydande verk av amerikansk poesi, [35] [36] inklusive verk av Hart Crane, Eli Siegel, Elizabeth Bishop och Adrienne Rich, [35] samt W.S. Merwin, Pablo Neruda, Denise Levertov och Derek Walcott. [36]

År 2018 publicerade tidningen en dikt med titeln "How-To" av Anders Carlson-Wee som skrevs med en hemlös mans röst och användes svart språk. Detta ledde till kritik från författare som Roxane Gay eftersom Carlson-Wee är vit. Nationen två poesi redaktörer, Stephanie Burt och Carmen Giménez Smith, utfärdade en ursäkt för att publicera dikten, den första sådan åtgärd som någonsin vidtagits av tidningen. [35] Själva ursäkten blev också ett föremål för kritik. Poet och Nation krönikören Katha Pollitt som kallade ursäkten "craven" och liknade den med ett brev skrivet från "ett ombildningsläger". [35] Grace Schulman, Nationen diktredaktör från 1971 till 2006, skrev att ursäkten representerade en störande avvikelse från tidningens traditionellt breda uppfattning om konstnärlig frihet. [36]


Nyhetsavsnitt tillagda under de senaste åren

När vi tänker på tjugoårsåldern tänker vi på Flappers, Wall Street Crash och mer men 20 -talet var också modern musik med oberoende skivbolag, The Gramophone, Growth of commercial radio. . I slutet av 20 -talet talade filmer tillåtna för filmversioner av Broadway -musikaler som förde musik till en bredare publik.


Innehåll

I sin nuvarande inkarnation, Nya republiken har varit entydigt till vänster och är ofta kritisk till det demokratiska etablissemanget och starkt för universell sjukvård. I Amerikansk konservativ, Skrev Telly Davidson att "dess kärleksbrev till Bernie Bro och Millennial marxistiska rörelser och dess attacker mot Hillary och det demokratiska etablissemanget från vänster, i stället för från höger, väcker minnen från dess avgörande radikala dagar på 30 -talet och 40 -talet ". [9] [ onödig vikt? - diskutera ] I maj 2019 publicerade den en rundabordsturné om socialism där tre av fyra bidrag var gynnsamma, medan ägaren och chefredaktören, Win McCormack, skrev en mer avvisande del. [10] I februari 2019 skrev personalförfattaren Alex Shephard att "det inte är politiskt vettigt att sätta stötfångare på hypotetisk politik, vilket dämpar väljarnas entusiasm. Pragmatism spårar inte heller som ett lagstiftningsargument". [11] I juni 2019 skrev personalförfattaren Alex Pareene: "Samtidigt fortsätter demokratiska ledare att kämpa och styra från en hukad, defensiv position även efter att de har vunnit makten. De har köpt sig in i det centrala ideologiska förslaget, som sköt av apparatchiks och konsulter som är i linje med den konservativa rörelsen, att Amerika är en oförbättrande "mitten-höger" nation, och de har värdefull liten strategi eller lust att flytta den konsensusen åt vänster-att slåss, med andra ord, för att ändra den nationella konsensusen den typ av verksamhet som en gång uppfattades som "politik" ". [12]

Tidiga år Redigera

Nya republiken grundades av Herbert Croly, Walter Lippmann och Walter Weyl genom ekonomisk stöd från arvinginnan Dorothy Payne Whitney och hennes make, Willard Straight, som behöll majoritetsägande. Tidskriftens första nummer publicerades den 7 november 1914. Tidningens politik var liberal och progressiv och handlade som sådan om att hantera de stora förändringar som medelstora reformarbetet medförde för att avhjälpa svagheterna i USA: s förändrade ekonomi och samhälle. Tidningen anses allmänt viktig för att förändra liberalismens karaktär i riktning mot statlig interventionism, både utländsk och inhemsk. Den viktigaste av dem var framväxten av USA som en stormakt på den internationella scenen. År 1917, TNR uppmanade Amerikas inträde i det stora kriget på de allierades sida.

En konsekvens av kriget var den ryska revolutionen 1917. Under mellankrigstiden var tidningen generellt positiv i sin bedömning av Sovjetunionen och Joseph Stalin. Men tidningen ändrade ställning efter det kalla krigets början 1947, och 1948 lämnade dess vänsterredaktör, Henry A. Wallace, för att kandidera till president på Progressive -biljetten. Efter Wallace gick tidningen mot positioner som var mer typiska för den vanliga amerikanska liberalismen. Under hela 1950 -talet var publikationen kritisk mot både sovjetisk utrikespolitik och inhemsk antikommunism, särskilt McCarthyism. Under 1960 -talet motsatte sig tidningen Vietnamkriget men kritiserade också ofta den nya vänstern.

Fram till slutet av 1960-talet hade tidningen en viss "cachet som röst för återupplivad liberalism", enligt kommentatorn Eric Alterman, som har kritiserat tidningens politik från vänster. Den cachetten, skrev Alterman, "var kanske bäst illustrerad när den sprungande, unge presidenten Kennedy hade fotograferats ombord på Air Force One med en kopia." [13]

Peretz ägande och eventuell redaktion, 1974–1979 Redigera

I mars 1974 köptes tidningen för 380 000 dollar [13] av Martin Peretz, en föreläsare vid Harvard University, [14] från Gilbert A. Harrison. [13] Peretz var en veteran från Nya vänstern men hade brutit med rörelsen över sitt stöd av olika liberala rörelser från tredje världen, särskilt Palestina Liberation Organization. Harrison fortsatte att redigera tidningen och förväntade sig att Peretz skulle låta honom fortsätta driva tidningen i tre år. Men 1975, när Peretz blev irriterad över att få sina egna artiklar avvisade för publicering medan han hällde pengar i tidningen för att täcka dess förluster, sparkade han Harrison. Mycket av personalen, inklusive Walter Pincus, Stanley Karnow och Doris Grumbach, fick sparken eller slutade och ersattes till stor del av nyutexaminerade från Harvard, som saknade journalistisk erfarenhet. Peretz blev redaktör och tjänstgjorde i den posten fram till 1979. 1980 godkände den moderatrepublikanen John B. Anderson, som ställde upp som självständig, snarare än den demokratiske sittande Jimmy Carter. När andra redaktörer utsågs förblev Peretz chefredaktör fram till 2012. [13]

Kinsley och Hertzberg redaktörskap, 1979–1991 Edit

Michael Kinsley, en nyliberal, var redaktör (1979–1981, 1985–1989) och varvade två gånger med den mer vänsterhänta Hendrik Hertzberg (1981–1985 1989–1991). Kinsley var bara 28 år gammal när han först blev redaktör och gick fortfarande på juristskolan. [13]

På 1980 -talet stödde tidningen i allmänhet president Ronald Reagans antikommunistiska utrikespolitik, inklusive hans tillhandahållande av bistånd till Nicaraguan Contras. Tidskriftens redaktörer stödde också både Gulfkriget och Irak -kriget och, vilket återspeglar dess tro på den amerikanska maktens moraliska effektivitet, ingripande i "humanitära" kriser, som i Bosnien och Hercegovina och Kosovo under Jugoslaviska krig.

Det ansågs allmänt vara ett "måste läsa" över det politiska spektrumet. En artikel i Vanity Fair bedömde det som "den smartaste, mest oförskämda veckotidningen i landet" och "den mest underhållande och intellektuellt smidiga tidningen i landet." Enligt Alterman kan tidningens prosa glittra och de kontrasterande vyerna på dess sidor var "genuint spännande". Han tillade: "Tidningen fastställde utan tvekan villkoren för debatt för insiderpolitiska eliter under Reagan -eran." [13]

Tidningen vann respekt för många konservativa opinionsbildare. Tjugo kopior skickades med budbärare till Reagan White House varje torsdagseftermiddag. Norman Podhoretz kallade tidningen "oumbärlig" och George Will kallade den "för närvarande nationens mest intressanta och viktigaste politiska tidskrift." Nationell granskning beskrev det som "en av de mest intressanta tidskrifterna i USA." [13]

Krediten för dess inflytande tillskrevs ofta Kinsley, vars kvickhet och kritiska känslighet upplevdes som livgivande, och Hertzberg, en författare för New Yorker och talskrivare för Jimmy Carter.

Hertzberg och Kinsley varvades som redaktör och som författare till tidningens ledarkolumn, "TRB från Washington." Dess perspektiv beskrevs som centrum-vänster 1988. [15]

En sista ingrediens som ledde till tidningens ökade statur på 1980 -talet var dess "baksida av boken" eller litterära, kulturella och konstsidor, som redigerades av Leon Wieseltier. Peretz discovered Wieseltier, then working at Harvard's Society of Fellows, and installed him in charge of the section. Wieseltier reinvented the section along the lines of The New York Review of Books and allowed his critics, many of them academics, to write longer, critical essays, instead of simple book reviews. Alterman calls the selection of Wieseltier "probably. Peretz's single most significant positive achievement" in running the magazine. Despite changes of other editors, Wieseltier remained as cultural editor. Under him the section was "simultaneously erudite and zestful," according to Alterman." [13]

Sullivan editorship, 1991–1996 Edit

In 1991, Andrew Sullivan, a 28-year-old gay, self-described conservative from Britain, became editor. He took the magazine in a somewhat more conservative direction, but the majority of writers remained liberal or neoliberal. Hertzberg soon left the magazine to return to New Yorker. Kinsley left the magazine in 1996 to found the online magazine Slate. [13]

In 1994, Sullivan invited Charles Murray to contribute a 10,000-word article, excerpted from his coauthored book The Bell Curve. The article, which contended that "African Americans score differently from whites on standardized tests of cognitive ability," proved to be very controversial and was published in a special issue together with many responses and critiques. [16] The magazine also published a very critical article by Elizabeth McCaughey about the Clinton administration's health care plan, commonly known as "Hillarycare" because of its close association with First Lady Hillary Clinton. Alterman described the article as "dishonest, misinformed," and "the single most influential article published in the magazine during the entire Clinton presidency. [13] James Fallows of Atlanten noted the article's inaccuracies and said, "The White House issued a point-by-point rebuttal, which The New Republic did not run. Instead it published a long piece by McCaughey attacking the White House statement." [17] Sullivan also published a number of pieces by Camille Paglia. [13]

Ruth Shalit, a young writer for the magazine in the Sullivan years, was repeatedly criticized for plagiarism. After the Shalit scandals, the magazine began using fact-checkers during Sullivan's time as editor. One was Stephen Glass. When later working as a reporter, he was later found to have made up quotes, anecdotes, and facts in his own articles. [13]

Kelly, Lane, Beinart, Foer, Just editorships, 1996–2012 Edit

After Sullivan stepped down in 1996, David Greenberg and Peter Beinart served jointly as acting editors. After the 1996 election, Michael Kelly served as editor for a year. During his tenure as editor and afterward, Kelly, who also wrote the TRB column, was intensely critical of Clinton. [13] Writer Stephen Glass, who had been a major contributor under Kelly's editorship, was later shown to have falsified and fabricated numerous stories, which was admitted by The New Republic after an investigation by Kelly's successor, Charles Lane. Kelly had consistently supported Glass during his tenure, including sending scathing letters to those challenging the veracity of Glass's stories. [18] (The events were later dramatized in the feature film Shattered Glass, adapted from a 1998 report by H.G. Bissinger.)

Chuck Lane held the editor's position between 1997 and 1999. During Lane's tenure, the Stephen Glass scandal occurred. Peretz has written that Lane ultimately "put the ship back on its course," for which Peretz said he was "immensely grateful." But Peretz later fired Lane, who learned of his ouster when a Washington Post reporter called him for a comment. [13]

Peter Beinart, a third editor who took over when he was 28 years old, [13] followed Lane. He served as editor from 1999 to 2006.

In the early 2000s, the TNR added Buzz weblogs & ampc., Iraq'd, och Easterblogg, replaced in 2005 with the sole blog The Plank. The Stump was added in 2007 and covered the 2008 presidential election.

The magazine remained well known, with references to it occasionally popping up in popular culture. Lisa Simpson was once portrayed as a subscriber to The New Republic for Kids. Matt Groening, the creator of The Simpsons', once drew a cover for The New Republic. [19] In the pilot episode of the HBO series Entourage, which first aired on July 18, 2004, Ari Gold asks Eric Murphy: "Do you read The New Republic? Well, I do, and it says that you don't know what the fuck you're talking about."

Franklin Foer took over from Beinart in March 2006. The magazine's first editorial under Foer said, "We've become more liberal. We've been encouraging Democrats to dream big again on the environment and economics. " [13] Foer is the brother of novelist Jonathan Safran Foer, author of Everything Is Illuminated (2002).

Other prominent writers who edited or wrote for the magazine in those years include senior editor and columnist Jonathan Chait, Lawrence F. Kaplan, John Judis and Spencer Ackerman. [13]

Political stances under Peretz Edit

The New Republic gradually became much less left-wing under Peretz, [20] which culminated in the editorship of the conservative Andrew Sullivan. The magazine was associated with the Democratic Leadership Council (DLC) and "New Democrats," such as Bill Clinton and Joseph Lieberman, who received the magazine's endorsement in the 2004 Democratic primary.

In the 21st century, the magazine gradually shifted left but was still was more moderate and hawkish than conventional liberal periodicals. Policies supported by both The New Republic and the DLC in the 1990s were increased funding for the Earned Income Tax Credit program, the reform of the federal welfare system, and supply-side economics, especially the idea of reducing higher marginal income tax rates, which in the later Peretz years received heavy criticism from senior editor Jonathan Chait. [21]

Foreign policy stances under Peretz Edit

Support for Israel was a strong theme: "Support for Israel is deep down an expression of America's best view of itself." [13] According to the journalism professor Eric Alterman:

Nothing has been as consistent about the past 34 years of The New Republic as the magazine's devotion to Peretz's own understanding of what is good for Israel. It is really not too much to say that almost all of Peretz's political beliefs are subordinate to his commitment to Israel's best interests, and these interests as Peretz defines them almost always involve more war. [13]

Unsigned editorials prior to the 2003 invasion of Iraq expressed strong support for military action and cited the threat of facilities for weapons of mass destruction as well as humanitarian concerns. In the first years of the war, editorials were critical of the handling of the war but continued to justify the invasion on humanitarian grounds although they no longer maintained that Iraq's weapons of mass destruction posed any threat to the United States. In the November 27, 2006 issue, the editors wrote:

At this point, it seems almost beside the point to say this: The New Republic deeply regrets its early support for this war. The past three years have complicated our idealism and reminded us of the limits of American power and our own wisdom. [22]

Peretz sells remaining shares and buys magazine back from CanWest Edit

Until February 2007, The New Republic was owned by Martin Peretz, New York financiers Roger Hertog and Michael Steinhardt, and Canadian media conglomerate Canwest. [23]

In late February 2007, Peretz sold his share of the magazine to CanWest, which announced that a subsidiary, CanWest Media Works International, had acquired a full interest in the publication. Peretz retained his position as editor-in-chief. [24]

In March 2009, Peretz and a group of investors, led by the former Lazard executive Laurence Grafstein and including Michael Alter, [25] bought the magazine back from CanWest, which was on the edge of bankruptcy. Frank Foer continued as editor and was responsible for the day-to-day management of the magazine, and Peretz remained editor-in-chief. [26]

New format Edit

Starting with the March 19, 2007 issue, the magazine implemented major changes:

  • Decreased frequency: the magazine went to publishing twice a month, or 24 times a year. This replaced the old plan of publishing 44 issues a year. The magazine described its publication schedule as "biweekly," with specified "skipped publication dates." There were ten of these in 2010.
  • New design and layout: Issues featured more visuals, new art and other "reader friendly" content. Warnock typeface throughout was accented by woodcut-style illustrations.
  • More pages and bigger size: Issues became bigger and contained more pages.
  • Improved paper: Covers and pages became sturdier.
  • Increased newsstand price: Although the subscription prices did not change, the newsstand price increased from $3.95 to $4.95.
  • Website redesign: The website offered more daily content and new features. [27][28]Richard Just took over as editor of the magazine on December 8, 2010.

Chris Hughes ownership and editorial crisis, 2012–2016 Edit

On March 9, 2012, Chris Hughes, co-founder of Facebook, was introduced as the New Republic's majority owner and Editor-in-Chief. [29] Under Hughes, the magazine became less focused on "The Beltway," with more cultural coverage and attention to visuals. It stopped running an editorial in every issue. Media observers noted a less uniformly pro-Israel tone in the magazine's coverage than its editorial stance during Peretz's ownership. [30]

On December 4, 2014, Gabriel Snyder, previously of Gawker and Bloomberg, replaced Franklin Foer as editor. The magazine was reduced from twenty issues per year to ten and the editorial offices moved from Penn Quarter, Washington DC, to New York, where it was reinvented as a "vertically integrated digital-media company." [31] The changes provoked a major crisis among the publication's editorial staff and contributing editors. The magazine's literary editor, Leon Wieseltier, resigned in protest. Subsequent days brought many more resignations, including those of executive editors Rachel Morris and Greg Veis nine of the magazine's eleven active senior writers legal-affairs editor Jeffrey Rosen the digital-media editor six culture writers and editors and thirty-six out of thirty-eight contributing editors (including Paul Berman, Jonathan Chait, William Deresiewicz, Ruth Franklin, Anthony Grafton, Enrique Krauze, Ryan Lizza, Sacha Z. Scoblic, Helen Vendler, Sean Wilentz). In all, two-thirds of the names on the editorial masthead were gone. [31]

The mass resignations forced the magazine to suspend its December 2014 edition. Previously a weekly for most of its history, it was immediately before suspension published ten times per year [32] with a circulation of approximately 50,000. [2] The company went back to publishing twenty issues a year, and editor Gabriel Snyder worked with staff to reshape it.

In the wake of the editorial crisis, Hughes indicated that he intended to stay with The New Republic over the long term, telling an NPR interviewer of his desire to make sure the magazine could produce quality journalism "hopefully for decades to come." [33] He published an open letter about his "commitment" to give the magazine "a new mandate for a new century." [5] However, on January 11, 2016, Hughes put The New Republic up for sale. [34] In another open letter, he said, "After investing a great deal of time, energy, and over $20 million, I have come to the conclusion that it is time for new leadership and vision at The New Republic." [5]

Win McCormack ownership, 2016 to present Edit

In February 2016, Win McCormack bought the magazine from Hughes [7] and named Eric Bates, the former executive editor of Rullande sten, as editor. In September 2017, Bates was demoted from his leadership role to a masthead title of "editor at large." J.J. Gould then served as editor for just over a year [35] until December 2018. In November 2017, Hamilton Fish V, the publisher since McCormack's acquisition of the magazine, resigned amid allegations of workplace misconduct. [36] Kerrie Gillis was named publisher in February 2019 [37] and Chris Lehmann, formerly the editor in chief of The Baffler, [38] was named editor April 9, 2019. [39] Within months his management style faced public criticism [40] [41] for his hiring process of an Inequality Editor, posted on June 28. Within weeks, another scandal erupted, with Lehmann facing even harsher criticism from the public and the media for his decision to publish a controversial op-ed by Dale Peck called "My Mayor Pete Problem." The op-ed was retracted, with Lehmann commenting in a separate statement: "The New Republic recognizes that this post crossed a line, and while it was largely intended as satire, it was inappropriate and invasive." [42] In March 2021 it was announced that Lehmann would be departing his role as editor and would be replaced by Michael Tomasky [43]

Print circulation in the 2000s Edit

The New Republic's average paid circulation for 2009 was 53,485 copies per issue.

The New Republic average monthly paid circulation
År Snitt Paid Circ. % Change
2000 [44] 101,651
2001 [44] 88,409 −13.0
2002 [45] 85,069 −3.8
2003 [46] 63,139 −25.8
2004 [47] 61,675 −2.3
2005 [48] 61,771 +0.2
2006 [49] 61,024 −1.2
2007 [50] 59,779 −2.0
2008 [51] 65,162 +9.0
2009 [51] 53,485 −18.0
2010 [52] NR NR

The New Republic's last reported circulation numbers to media auditor BPA Worldwide were for the six months ending on June 30, 2009.

Redigera online

According to Quantcast, the TNR website received roughly 120,000 visitors in April 2008, and 962,000 visitors in April 2012. By June 9, 2012, the TNR website's monthly page visits dropped to 421,000 in the U.S. and 521,000 globally. [53] As of April 16, 2014, the TNR website's Quantcast webpage contains the following messages: "This publisher has not implemented Quantcast Measurement. Data is estimated and not verified by Quantcast. " and "We do not have enough information to provide a traffic estimate. " and "Traffic data unavailable until this site becomes quantified." [54] Demographically, data show that visitors tend to be well educated (76% being college graduates, with 33% having a graduate degree), relatively affluent (55% having a household income of over $60,000 and 31% having a six figure income), white (83%), and more likely to be male (61%). Eighty two percent were at least 35 years old with 38% being over the age of 50. [55]

Michael Straight Edit

New Republic editor Michael Whitney Straight (1948 to 1956) was later discovered to be a spy for the KGB, recruited into the same network as Donald Maclean, Guy Burgess, Kim Philby, and Anthony Blunt. [56] Straight's espionage activities began at Cambridge during the 1930s he later claimed that they ceased during World War II. Later, shortly before serving in the Kennedy administration, he revealed his past ties and turned in fellow spy Anthony Blunt. In return for his cooperation, his own involvement was kept secret and he continued to serve in various capacities for the US Government until he retired. Straight admitted his involvement in his memoirs however, subsequent documents obtained from the former KGB after the fall of the Soviet Union indicated that he drastically understated the extent of his espionage activities. [57] [58]

Ruth Shalit plagiarism Edit

In 1995, writer Ruth Shalit was fired for repeated incidents of plagiarism and an excess of factual errors in her articles. [59]

Stephen Glass scandal Edit

In 1998, features writer Stephen Glass was revealed in a Forbes Digital investigation to have fabricated a story called "Hack Heaven". A TNR investigation found that most of Glass's stories had used or been based on fabricated information. The story of Glass's fall and TNR editor Chuck Lane's handling of the scandal was dramatized in the 2003 film Shattered Glass, based on a 1998 article in Vanity Fair. [60]

Lee Siegel Edit

In 2006, long-time contributor, critic, and senior editor Lee Siegel, who had maintained a blog on the TNR site dedicated primarily to art and culture, was revealed by an investigation to have collaborated in posting comments to his own blog under an alias aggressively praising Siegel, attacking his critics and claiming not to be Lee Siegel when challenged by an anonymous detractor on his blog. [61] [62] The blog was removed from the website and Siegel was suspended from writing for the print magazine. [63] He resumed writing for TNR in April 2007. Siegel was also controversial for his coinage "blogofascists" which he applied to "the entire political blogosphere", though with an emphasis on leftwing or center-left bloggers such as Daily Kos and Atrios. [64]

Spencer Ackerman Edit

In 2006, associate editor Spencer Ackerman was fired by editor Franklin Foer. Describing it as a "painful" decision, Foer attributed the firing to Ackerman's "insubordination": disparaging the magazine on his personal blog, [65] saying that he would "skullfuck" a terrorist's corpse at an editorial meeting if that was required to "establish his anti-terrorist bona fides" and sending Foer an e-mail where he said—in what according to Ackerman was intended to be a joke—he would “make a niche in your skull” with a baseball bat. Ackerman, by contrast, argued that the dismissal was due to “irreconcilable ideological differences.” He believed that his leftward drift as a result of the Iraq War and the actions of the Bush administration was not appreciated by the senior editorial staff. [66] Within 24 hours of being fired by The New Republic, Ackerman was hired as a senior correspondent for a rival magazine, The American Prospect.

Scott Thomas Beauchamp controversy Edit

In July 2007, after The New Republic published an article by an American soldier in Iraq titled "Shock Troops", allegations of inadequate fact-checking were leveled against the magazine. Critics alleged that the piece contained inconsistent details indicative of fabrication. The identity of the anonymous soldier, Scott Thomas Beauchamp, was revealed. Beauchamp was married to Elspeth Reeve, one of the magazine's three fact-checkers. As a result of the controversy, the New Republic and the United States Army launched investigations, reaching different conclusions. [67] [68] [69] In an article titled "The Fog of War", published on December 1, 2007, Franklin Foer wrote that the magazine could no longer stand behind the stories written by Beauchamp. [70] [71]

Pete Buttigieg article Edit

On July 12, 2019, gay writer Dale Peck wrote an article for The New Republic critical of Pete Buttigieg, a 2020 Democratic Party presidential primary candidate, in which he repeatedly referred to Buttigieg as "Mary Pete", which he described as the "gay equivalent of Uncle Tom", saying, "Pete and I are just not the same kind of gay." The article went on to describe the candidate as a "fifteen-year-old boy in a Chicago bus station wondering if it's a good idea to go home with a fifty-year-old man so that he'll finally understand what he is." [72] The piece was harshly received by some media figures [73] and the center of controversy. [74]

    (1914–1930)
  1. Bruce Bliven (1930–1946) (1946–1948) (1948–1956) (1956–1975) (1975–1979) (1979–1981 1985–1989) (1981–1985 1989–1991) (1991–1996) (1996–1997) (1997–1999) (1999–2006) (2006–2010 2012–2014)
  2. Richard Just (2010–2012)
  3. Gabriel Snyder (2014–2016)
  4. Eric Bates (2016–2017) (2017–2018)
  5. Chris Lehmann (2019–2021) (2021–Present)

Before Wallace's appointment in 1946, the masthead listed no single editor in charge but gave an editorial board of four to eight members. Walter Lippmann, Edmund Wilson, and Robert Morss Lovett, among others, served on this board at various times. The names given above are the first editor listed in each issue, always the senior editor of the team.


How to edit a website using developer tools

  • Open any web page with Chrome and hover your mouse over the object you want to edit (ie: text, buttons, or images).
  • Right-click the object and choose “Inspect” from the context menu.The developer tools will open in the lower half of your screen and the selected element will be highlighted within the interface, also known as the DOM.
  • Double-click the selected object and it will switch to edit mode. You can replace the text or style attributes (ie: colors, fonts, spacing) and then click outside the DOM to apply the changes.
  • Use the “find” shortcut to help you look for specific text or style attributes. ("CMD + F" on Mac or "CTRL + F" on PC)

Our history

Expeditors is a global logistics company headquartered in Seattle, Washington. The Company employs trained professionals in 176 district offices and numerous branch locations located on six continents linked into a seamless worldwide network through an integrated information management system.

Services include the consolidation or forwarding of air and ocean freight, customs brokerage, vendor consolidation, cargo insurance, time-definite transportation services, order management, warehousing and distribution, and customized logistics solutions.

Expeditors International of Washington, Inc. registers as a single office ocean forwarder in Seattle. John Kaiser (a former Harper Group executive) is at the helm.

6 locations

Founders Peter Rose, James Wang, Kevin Walsh, Hank Wong, George Ho, Robert Chiarito, and Glenn Alger join the company with a focus that is new to the industry: a one-stop shop for door-to-door transportation and customs brokerage services. Additional offices are established in San Francisco, Chicago, Hong Kong, Taipei, and Singapore. Expeditors quickly becomes one of the largest U.S.-based forwarders of air freight from the Far East.

12 locations | 161 employees

Expeditors goes public and stock is traded on NASDAQ (EXPD). In first year as a public company, Expeditors reports more than $50 million in gross revenues and $2.1 million in net earnings.

13 locations

Company expands the ocean business with the acquisition of Pac Bridge, a major non-vessel ocean common carrier (NVOCC).

24 locations

Peter J. Rose, one of the founders, assumes the title of President and CEO.

32 locations | 900 employees

Selective global expansion continues with the opening of a Brussels office, the first company office in continental Europe. New slogan is introduced to reinforce our commitment to customer service: You'd be surprised how far we'll go for you.

37 locations

Our net earnings top $10 million ($10,196,000). We formalize an internal quality program called EXCEL (Expeditors Commitment to Excellence and Leadership), built on a goal of 100% customer satisfaction 100% of the time.

56 locations

Company expands into China after Beijing grants Expeditors a rare class "A" license. Expeditors’ Cargo Management Systems (e.cms) is established as an ocean consolidation program featuring an automated electronic data interface.

96 locations | 2,400 employees

Expeditors launches a Cargo Insurance (ECIB) division. Company surpasses $500 million in gross revenues. Global expansion continues with the addition of markets in Central and South Americas. CEO Peter Rose declares that “Our business is based entirely on service and understanding our customers."

114 locations | 3,250 employees

Expeditors names a Director of Quality and formalizes its global pursuit of ISO9001 certification. A total of 27 offices are ISO9001 certified as five more offices achieve the accreditation in Asia and Europe. The number of employees tops 3000. Offices are opened in India, Pakistan, and Bangladesh. The class “A” license held in Beijing is extended to four more major Chinese trading points, bringing our total offices in China to eight. While its employees are recognized as the best trained in the industry, Expeditors raises its minimum annual training requirement for employees from 30 hours to 52 hours per year, in recognition of the increasingly sophisticated needs of its customers.

149 locations | 5,215 employees

Gross revenues top a record $1 billion. New global headquarters opens in downtown Seattle, Washington.

163 locations | 6,480 employees

Expeditors celebrates its 20th year continuing our reputation as a full-service global logistics provider. The number of employees grows to over 6400. Expeditors’ services include Air and Ocean Freight Forwarding, Vendor Consolidation, NVOCC, Customs Clearance, Marine Insurance, Distribution, and other value-added global logistics services. Expeditors’ strength in our people and a clear mission to become the best full-service global logistics provider in the industry is demonstrated by the recognition received from our customers (Cisco Systems and British Airways Catering name us as Supplier of the Year).

177 locations | 7,486 employees

Washington CEO Magazine recognizes Expeditors with “Best Companies to Work For” award.

195 locations | 8,000 employees

Expeditors views its role in the future of international trade as the preferred global logistics solutions company. The company will continue to satisfy its customers’ needs through a responsive, highly-trained workforce, integrated information systems, and a global network. Expeditors is named to the NASDAQ 100. A number of milestones are reached with more than $2 billion in gross

211 locations | 9,454 employees

Numerous milestones mark our 25th year: Gross revenues top a record $3 billion ($3,317,499,000) net earnings reach $156,126,000 and employee count surpasses 9,000.

226 locations | 10,600 employees

Forbes notes Expeditors as the Best Managed Transportation Company. The Wall Street Journal lists Expeditors as number one in their shareholder scorecard for Delivery Services, beating UPS and FedEx.

233 locations | 11,542 employees

Expeditors enters Fortune 500 list for the first time with $4.6 billion in revenue. Fortune also names Expeditors the Number One Most Admired Company in our industry.

250 locations | 12,010 employees

We’re still standing. The global economic climate of the past year has affected many, yet we remained consistent in our commitment to customer service and financial stability. We protected our biggest assets - our people - with no layoffs. This year we opened our Disaster Recovery Center in Spokane, Washington, where all global backup IT requirements are facilitated. 2009 was also a big year for our Environmental Teams worldwide as they work on green initiatives across the Company a sustainable, green office was built in Frankfurt for our German Regional Headquarters.

Over 250 locations | 12,800 employees

Considered our best year ever, 2010 started off well and ended terrific. The main reason for such a successful year is predicated on one large factor. our no layoff policy. Protecting our greatest assets proved invaluable, as those same people were the ones delivering world class customer service day after day. Without them, our success would not be possible. We continue to create tools and enhance our systems in order to improve internal processes and meet customer needs.

252 locations | 13,900 employees

The CEO baton is passed on to Jeff Musser, a 31 year veteran of Expeditors, who becomes our new CEO. We look forward to celebrating our 35th Anniversary in 2014. We have grown from 6 offices and 20 people to over 250 locations and nearly 14,000 employees. In 2013 we set up our Customer Solutions Center at our corporate office which gives us the opportunity to demonstrate our Information Technology capabilities to customers, carriers, and investors. Our IT capabilities have helped keep us in the forefront of those who can benefit from it most.

Over 250 locations | 14,600 employees

The last of the original company founders, James Wang, announces his retirement. Expeditors reveals its newly aligned geographic structure and company strategy. The first quarter of 2015 is the most profitable in the history of the company.

Over 250 locations | 15,400 employees

A year of strong innovation, 2017 was kicked off with the appointment of a Chief Strategy Officer to establish and oversee a Strategy group of highly experienced individuals to explore new areas of opportunity. Later the company announced the launch of a new subsidiary, Cargo Signal, which brings new levels of supply chain control and visibility through digital services powered by a proprietary, sensor-based logistics system and a 24x7x365 Global Command Center staffed with seasoned professionals trained in risk management, logistics, and supply chain security.

Over 250 locations | 16,500 employees

Continuing the innovation streak, in collaboration with our customer Walmart, Expeditors announced the launch of a new cutting-edge carrier allocation platform to provide an advanced level of forecasting and planning to revolutionize supply chains and transportation efficiency

Over 250 locations | 18,000 employees

Expeditors celebrates 40 years of global logistics excellence and employee headcount tops 18,000.


Titta på videon: Arvet efter veteranerna. Veteraanien perintö. Legacy of our Veterans